Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Kõrgetasemelisel E4 regatil poodiumikohtadel ORC klassi Euroopa tippjahid

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje

Kalevi Jahtklubi Avamerepurjetamise Karikasarja SEIKO CUP 2017 teine etapp - E4 Karikavõistlus pakkus purjetajate nädalavahetusse pinget ja põnevust. Sel aastal juba kümnendat korda  peetud kevadine avamerejahtide mõõduvõtt lühirajal on aastaid olnud eelkõige ORC klassi jahtide pärusmaaks, kuid aja jooksul on siin kaasa löönud ka LYS ja Folkboot klasside jahid. Tänavu toimus see jälle üle mõne aasta kahepäevasena 13.-14. mail – ikka selleks, et hooaja alguses veidi roostes meeskonnatööd õlitada ja lühirajal manöövreid ja taktikaid testides konkurentidega mõõtu võtta. E4 karikavõistlus oli ka 2017.a EJL Avamere ORC Karikasarja esimene etapp ja ESTLYS Karikasarja teine etapp.

Kauaoodatud kevad oli laupäevaks lõpuks ka meie laiuskraadini jõudnud ning tingimused purjetamiseks supersoodsad. Pikalt külmana püsinud ilmade tõttu jäi osalejate arv oodatust ehk pisut väiksemaks, kuid võistlema asunud kakskümmend üks jahti olid kõik kõva võitlusvaimu täis ning erinevaid tiitleid on ette näidata tervel real osalejatel. Enne keskpäeva merele suundudes puhus reibas loodetuul kiirusega 6 m/s – see tähendas maatuult, siledat vett ja jahtide jaoks mõnusalt suuri kiiruseid.

Esimese võistlussõidu hoiatussignaal anti keskpäeval ja ilma viperusteta suundusid viieminutilise intervalliga merele kõigi kolme grupi jahid – kõige väiksemad Folkboodid ees, siis ESTLYS grupi jahid ja kõige lõpus Eestis erakordselt kiiret maailmatasemel arengut ja kasvu näitava sportliku ORC klassi jahid. Erinevatel gruppidel tuli ühe võistlussõidu raames läbida purjetajate keeles erineva pikkusega „vorsti“ ehk vastutuule-allatuule rada kaks korda. Kokku sai esimesel regatipäeval peetud neli võistlussõitu, vaatamata sellele, et teise sõidu ajal suunda muutnud tuul sundis seda distantsi jahtidele lühendama ning peavõistlusjuht Kalju Kirsil tuli rada vastavalt tuulele ka ümber sättida.  30-35-minutilised võistlussõidud olid nagu sprindidistantsid, kus tihedas konkurentsis manöövreid tehes  maksis iga eksimus rängalt kätte, sest sõiduga ei olnud võimalik kaotust nii lühikestel distantsidel tasa teha. Pühapäeva hommiku tuulevaikus sundis meeskondi aga oodatust kauem kaldal ootama - vaatamata sellele õnnestus ära oodata see tunnike 3 m/s puhunud loodetuul ja üks võistlussõit esimese päeva neljale lisaks purjetada. Kokku siis sai seekord E4 Karikavõistlusel viis sõitu peetud, mis võimaldas ka ühe halvima sõidu mahaviske.

ORC klassis, kus võistlemas oli kolmteist jahti, oli konkurents kõige kõrgetasemelisem ja heitlus poodiumikohtade pärast kõige teravam. SEIKO CUP karikasarja arvestuses sõidavad samas grupis kahe erineva ORC grupi jahid, kes tiitlivõistlustel tavaliselt omavahel ei konkureeri. Siin ühes grupis sõites muutis see konkurentsi oluliselt teravamaks ja põnevamaks. Võistluse kõrget taset näitasid sellised tiitlid nagu Aivar Tuulbergi Katariina II (Pärnu JK) ORC C klassi Euroopa meistritiitel ja hõbe (vastavalt 2016 ja 2013), Euroopa meistritiitel ja kaks hõbedat Ott Kikkase Sugar 2-l (Pärnu JK, vastavalt 2013, 2015 ja 2016); mõlemad jahid on tõusvas joones ka maailma esikümnes purjetanud. ORC B klassis Priit Tammemägi Premiumi 2015.a Euroopa hõbedale, 2012.a X-41 MMil Premiumi pronksile ning 2014.a jahi Technonicol pronksile juhtinud Mati Sepp, kes koondas seekord Technonicoli pardale nii professionaalsed purjetajad kui ka tehnilised teadmised maailmatasemel purjemeistri näol. Kuigi verd oli vahetatud ka ainsa Soome jahina osalenud, 2015.a ORC B-klassi Euroopa pronksi, Martin Estlanderi Xini Freedom )NJK) pardal, kus rool oli seekord usaldatud eriti suurte kogemuste ja tiitlitega roolimehele Taanist, jäi soomlastel poodiumikoha püüdmiseks punkte veidi puudu. Mõlemal päeval püsisid esikolmikus samad jahid, vaid esikoht vahetas teise päeva lõpuks omaniku.

Sõitude tulemused (5)-2-1-2-1 ja halvima sõidu mahavise andis Mati Sepa Technonicolile kokkuvõttes kuus punkti ja kolmepunktilise edumaa teise päeva lõpuks esikohalt teisele kukkunud Ott Kikkase Sugar 2 ees. Jaan Akermanni roolimisel võttis Sugar 2 esimesel päeval küll kaks sõiduvõitu, kuid koguskoor 1-1-2-5-(8) ei võimaldanud Technonicolile vastu saada. Kõige stabiilsemat sõitu tegi kahe päeva jooksul hiljuti Itaallaste pettuse 2016.a ORC klassi EMil paljastanud ja seejärel õigusega Euroopa meistriks tõusnud ning möödunud aastal SEIKO CUP karikasarja võidu koju viinud Aivar Tuulbergi meeskond Katariina II. Kohtadega 3-(4)-3-3-4 ja kokku kolmeteistkümne punktiga võitis Katariina II koha poodiumi kolmandal astmel. Sealt edasi kahepunktiliste vahedega kuulusid neljas koht vastavalt Xini Freedomile; viies koht Kalevi Jahtklubi Kolmapäevaregattide favoriidile ja korduvale võitjale, Aleksandr Karboinovi Brigitta-X-le (Kalevi JK) ning kuues koht ORC B-klassi 2014.a maailmameister ja 2015.a Euroopa meister Fortele (Kalevi JK), mille roolis Jaak Jõgi.

Võidu võtnud jahi roolimees Mati Sepp oli lahkesti nõus jagama kommentaare nii võistluse taseme, konkurentide kui ka algava hooaja kohta.

„Selle aasta esimene terav võistlus näitas ORC purjetamise taseme hüppelist tõusu! Väga paljud tiimid on jahi ja purjede arenduse tõsiselt käsile võtnud ja vaatamata kevadistele roostes manöövritele olid mitmete jahtide liikumiskiirused uuel tasemel. Eestlased on asunud usinalt koostööd tegema ka kõvade ORC klassi optimeerijate Matteo Polli ja Maurizio Cossutiga, lisaks oli kevadises karges  õhus liikumas ka One Sails’i itaallasest tehniline direktor Flavio Formosa, et professionaalsete nõuannetega tiimidele abiks olla.

Suvepoole on oodata ainult teravuse tõusu, sest lisandumas on oluliselt ümber kohendatud Amserv Toyota Sailing Teami alus ja juuni alguses peaks täiesti uue sooritusvõime saama My Car, mille arendus hõlmab nii veepealset kui ka veealust osa. Lisaks  peaks juunis   vette minema ka Katariina II XL versioon, millel põhi libisevaks disainitud - seega saab olema väga põnev hooaeg ja tasub eestlastele rahvusvahelisel areenil pöialt hoida!

Meie jaht oli talve jooksul läbinu suured ümberehitused ja purjede disainimuutused ning usume, et meie kiirus saab olema uuel tasemel ka rahvusvaheliselt. Igal juhul pöörasime väga palju tähelepanu vaikses tuules jahi võimekuse parandamisele pidades silmas juulikuu alguses Triestes, Itaalias toimuvaid ORC maailmameistrivõistlusi.“

Tulemused

LYS klassis oli võistlevaid jahte seekord vaid kolm ja nad kõik olid suuremate jahtide grupis. Tasavägises võistluses jagati poodiumikohad ühepunktiliste vahedega Hando Sutteri Berta (Kalevi JK), mille roolis seekord Marko-Kustav Lilienthal; Andrus Luhti Iti ja Dmitri Krasilnikovi Navi Alvadi (Kalevi JK) vahel.

Kolmandaks osavõtvaks grupiks oli Folkboot, kelle viis esindajat sõitsid seekord klassisõitu, ehk tulemused selgusid põhimõttel „kes ees, see mees“. Ja ees oli kõige rohkem kordi Tiit Riisalo tiim jahil Lind (Kalevi JK) – skooriga 1-1-2-1-(4) edestati teise koha saanud Peeter Välkmanni meeskonda jahil Tee Chee (Kalevi JK)  ühe punktiga. Tee Chee skooriks kujunes kahel võistluspäevaga kuus punkti ja tulemused 2-(3)-1-2-1 – nii et nende omavaheline duell kujunes vägagi teravaks, kuid peale jäi ka Seiko Cupi Avavõistluse võidu võtnud Tiit Riisalo Lind. Kolmanda poodiumikoha sai Tõnis Piirsalu juhtimisel Trine (Kalevi JK), kes skooris kahe päevaga (4)-2-4-4-2.

LYS ja Folkboot tulemused

Kalevi Jahtklubi Avamerepurjetamise Karikasarja SEIKO CUP 2017 järgmine etapp purjetatakse juuni esimesel laupäeval, kui purjetatakse traditsiooniline ümber Naissaare regatt Terra Feminarum. Seiko Cup kohta jooksvat infot leiab sarja veebilehelt ning EJL Avamere Karikasarja kohta on info saadaval EJLi kodulehel .

Tagasi üles