Esmaspäeval, 3. juulil Itaalias Triestes alanud ORC klassi avamerepurjetamise maailmameistrivõistluste neljas võistluspäev ei erinenud tuuleolude poolest eelmistest. Kahest plaanis olnud lühirajasõidust saadi pidada vaid üks, sest teise purjetamiseks ei jätkunud enam seda vähestki 2 m/s puhunud tuult. Neljas koht sellest ainsast sõidust tõi Aivar Tuulbergi Katariina II (Arcona 340) üldseisus kolmandale kohale.
Nõrkade tuulte kiuste on Katariina II avamerepurjetamise MMil Itaalias tagasi esikolmikus
Lühirajad pikkustega 5,4st 8,8 meremiilini vastavalt väiksemate jahtide grupist C kuni suurimate A grupi jahtideni kestsin tunnist kuni pea kahe tunnini. Kahemeetrise tuulekiirusega on purjetamine äärmiselt keeruline ja selged eelised on väiksematel ja kergematel alustel. Nii nagu eile, kehtis see ka täna.
C klassi jahtide hulgas võttis juba teise võidu järjest Melges 32 tüüpi jahil Airis Bressan Cesare Primo meeskonnaga Itaaliast. Talle järgnesid veel kaks väikest Farr 30 tüüpi jahti – mõlemad samuti Itaaliast. Veidi suuremate jahtide hulgast parimana sai neljanda tulemuse kirja Aivar Tuulbergi Katariina II, kaotust võitjale korrigeeritud ajas ligi kolm ja pool minutit. Vahe kolmanda koha Farr 30ga oli samuti ca kaks minutit, mis näitabki nende väikeste jahtide eelise sellistes ülinõrga tuulte tingimustes.
Aivar Tuulberg oli tänase sõidu ja meeskonnaga väga rahul. „Saime suurepärase stardi ja eksimusi taktikas sõidu ajal ei teinud. Raske oleks eeldada sellistes nõrkades tuultes meie jahilt paremat tulemust nende väikeste paatide vastu võisteldes – füüsika vastu lihtsalt ei saa. Meie jahile sobivad tuulisemad olud oluliselt paremini ja selle nädala olud siin Triestes meie jahti ei soosi. Heameel on aga selle üle, et edestame hetkel ka maailmameister jahti Low Noise Itaaliast (Italia 9.98), kuid kaks võistluspäeva on veel ees. Anname endast parima, sest meeskond on meil parim!“
Ott Kikkase Sugar (Italia 9.98) sai täna kahjuks ainsana C klassi jahtide hulgas stardikaristuse Uniform lipuga ja selle eest kirja 51 punkti, mis viis ta eilselt seitsmendalt kohalt kaheksateistkümnendaks.
C klassis on pärast viit sõitu juhtimas Mummy One – Lab Met (Farr30) Itaaliast 25 punktiga, kellele järgneb Sease (Farr 30) samuti Itaaliast 33,5 punktiga. Katariina II’l on 48 punkti ning neljandana järgneb Low Noise 50,5 punktiga. Hästi sõitnud Melges 32 tüüpi Airis Itaaliast on küll kuuendal kohal, kuid kui pärast seitsmendat peetud sõitu läheb halvim tulemus mahaarvamisele, kaob tema skoorist 46 punkti, mis viib ta üsna kindlasti esikolmikusse. Kuid mahaviskeid ootavad ka kõik teised tiimid, nii et võistluse kaks viimast päeva saavad olema põnevad ja pingelised.
B klassis, kus võistleb ka Venemaa lipu all sõitev Technonicol RUS615 (X-41 mod) Mati Sepaga roolis, olid täna võidukad Svan 42 tüüpi jahid – esikolmik kuuluski neile. Technonicoli tulemuseks viiendast võistlussõidust kaheteistkümnes koht, kaotust võitjale korrigeeritud ajas ca kaheksa ja pool minutit. Pärast viit sõitu juhib selles klassis endiselt X-41 tüüpi jaht, Zanco Diego meeskond jahil Nube Horvaatiast, järgnemas kaks Itaalia meeskonda Bewild ja Selene Alifax (Swan 42). Technonicol on kaheteistkümnendal kohal, kuid neid ootab pärast seitsmendat sõitu samuti 50 punkti mahavise skoorist ja eeldatavasti tõus tagasi edetabeli etteotsa.
Reedel, 7. juulil algavad Triestes lühirajasõidud taas kell 13 kohaliku aja järgi. Klassid A ja C sõidavad Sloveenia vetes ja B klass Itaalia vetes.