Soodimehed jäeti maha: jääpurjetamise EMi 2. päev

Külli Haav
, terviseportaali reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bouw van Wijk - Ruud Hogenboom
Bouw van Wijk - Ruud Hogenboom Foto: Jaak Nirgi

Kaheksa sõidu järel võttis Monotüüp XV EMil liidripositsiooni Venemaa ekipaaž Oleg Vasilev/Ruslan Rudenko. Kerge tuule tõttu läksid purjekad Võrtsjärvel rajale vaid ühe mehega kelgul, et kaalu vähem oleks.

Üldkokkuvõttes teiseks purjetas end seitsmekordne EMi tiitlivõitja Vadim Bihler Venemaalt.

“Minu edu taga on fakt, et olen väga kaua alaga tegelenud, mulle see järv väga meeldib. Eile oli raske ja tugev tuul, kuid täna ilus ilm ja jää. Kuna tuul oli nõrk, sõitsin täna üksi kelgus. Kõik on lausa suurepärane,” on mullunegi meister Bihler EMi võõrustava Eesti Jääpurjetamise Liidu võistluskorraldusega väga rahul.

Videointervjuu Vadim Bihleriga: https://www.youtube.com/watch?v=OigAGMNqLUQ

Kolmandale kohale purjetanud hollandlase Bouw van Wijki sõnul võtavad 12 madalmaade esindajat regatist osa suurest entusiasmist. “Me purjetame suviti, aga talvel meeldib meile jääpurjetamine suure kiiruse ja adrenaliini tõttu. Minu jääpurjekas on ka Eesti meistri Vello Jürjo poolt ehitatud. Treenida saame Hollandis ainult hoojooksu ja nüüd püüan aimata järele seda, mida eelmisel korral kiireks sõiduks tehtud sai,” lubas van Wijk.

Teisel päeval startis laevastik ühe jääpurjeka võrra vähem, kuna esimese päeva karm ilm võttis osavõtjate hulgast matti.

Nüüdseks on meeskonnad purjetanud kokku kaheksa sõitu, millest kahe halvima punktid arvestas võistluskogu maha. Rada oli klaari jääga, ülemine vastutuulemärk asetses 1,5 km kaugusel stardiliinist, ohutud kohad jääpragudest ülesõiduks märgistasid korraldajad täpselt ja korralikult ära. Puhus lõunakaarte tuul 2,5 - 5 m/sek.

Igasse võistluspäeva lubab võistlusteade planeerida 3-4 võistlussõitu, vaid kõikide kaptenite nõusolekul viis. Keelatud on ka sõita üle 11 m/sek puhuva tuulega.

Monotüüp XV ekipaažid koosnevad purjekat tagaosast juhtivast roolimehest ja tema ees istuvast soodimehest, kes jääpurjeka stardiliinilt käima jooksevad ja ise hoo pealt sisse hüppavad. Monotüüp XV klassi jääpurjekas on valdavalt vineerist korpusega, miinimum 205 kg kaaluva kerega kiire sõiduriist, mille tippkiirused ulatuvad 130-150 km/h.

Võistluspurjekal on 15 m2 puri, puidust mast ja 7,5 meetrise kelgu all kolm roostevabast terasest uisku. Euroopas populaarse kahemehe jääpurjeka originaal pärineb Eestist, selle disainis 1932. aastal purjetamiskorüfee Erik von Holst. Klassile korraldatakse Euroopa meistrivõistlusi, millel eestlased on läbi aegade hästi esinenud, alates 1933. aastast.

Võistluse kodulehekülg: http://www.esticesailing.ee/?page_id=3196

Esimese ja teise päeva tulemused: http://www.esticesailing.ee/wp-content/uploads/2019/03/MXV_EC_Results_190306.pdf

Monotüüp XV EM-i toetajad on Eesti Kultuurkapital, Kultuuriministeerium, Terra Serena, Eesti Jääpurjetamise Liit, KSA Silmakeskus, PRFoods, Tanker, Saaremaa Merispordi Selts ja Saaremaa vald

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles