Monotüüp XV jääpurjetamise EMil võttis võidu Venemaa, eestlased vennad Kolgid jäid neljandaks

Külli Haav
, terviseportaali reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Oleg Vasilev - Ruslan Rudenko
Oleg Vasilev - Ruslan Rudenko Foto: Jaak Nirgi

Üheksa sõidu järel võttis Monotüüp XV EMil võidu Venemaa ekipaaž Oleg Vasilev/Ruslan Rudenko. Viimase päeva viimases sõidus toimus titaanide heitlus Venemaa ekipaažide R-1 ja R-31 vahel.

Päeva alustasid ju Oleg Vasilev/Ruslan Rudenko ja Vadim Bihler/Aleksandr Vostronosov viigiseisuliste punktidega, mõlemal 12 punkti kontol. Määravas üheksandas sõidus rebis end ette Vasilevi juhitud purjekas ja Bihler sai sõidus kuuenda koha ja pidi lõpuks hõbemedaliga leppima.

“Jääpurjetamise juures võlub mind olukordade ettearvamatus ja stiihia ning nende üle võidutsemine,” rõhutas Vasilev ja tõi välja, et edu taga on see, et armastab ala väga.

Videointervjuu Oleg Vasileviga: https://www.youtube.com/watch?v=MEMuGKy-cIE

Samuti käis pingeline duell pronksi pärast hollandlase Bouw van Wijk/Ruud Hogenboom ja meie ekipaaži Ott Kolk/Juhan Kolk vahel. Kahjuks pidid 2016. Euroopa meistri tiitli Eestisse toonud, aga võistluste alguses kelku vigastanud vennad Kolgid hollandlastele alla vanduma.

“Meeleolu on meil ülev, ikkagi EMi parimad eestlased,” kinnitasid vennad Kolgid, et nii tugevas konkurentsis pole piinlik medalikohtadest ilma jääda. “Esikolmiku koht oli käega katsuda, kahjuks ei saanud seda ära realiseerida,“ nentis Juhan Kolk. “Tehnikaspordi puhul pole midagi parata, kelgu juures võis esimesel päeval ümberminek midagi paigast ära lükata,” lisas Ott Kolk.

Videointervjuu Ott ja Juhan Kolkiga: https://www.youtube.com/watch?v=qrDVpDCSXEU

Monotüüp XV jääpurjetamise EMil purjetasid võistlejad kokku üheksa sõitu, mis ongi maksimaalne lubatud sõitude arv ja millest kahe halvima punktid arvestas võistluskogu maha.

Rada oli täna kiire ja kõva jääga, tuul puhus lõunast 7 m/sek, Roolimeestel on libedal jääl sajakilomeetrise tunnikiirusega kihutavat purjekat pinev juhtida, mõni tegi ka jääl piruette. Soodimeestelt nõudis tugev tuul ja suured jõud äärmuslikku lihaste tööd soodi pealetõmbamisel.

Keelatud on sõite teha üle 11 m/sek puhuva tuulega.

Monotüüp XV ekipaažid koosnevad purjekat tagaosast juhtivast roolimehest ja tema ees istuvast soodimehest, kes jääpurjeka stardiliinilt käima jooksevad ja ise hoo pealt sisse hüppavad. Monotüüp XV klassi jääpurjekas on valdavalt vineerist korpusega, miinimum 205 kg kaaluva kerega kiire sõiduriist, mille tippkiirused ulatuvad 130-150 km/h.

Võistluspurjekal on 15 m2 puri, puidust mast ja 7,5 meetrise kelgu all kolm roostevabast terasest uisku. Euroopas populaarse kahemehe jääpurjeka originaal pärineb Eestist, selle disainis 1932. aastal purjetamiskorüfee Erik von Holst. Klassile korraldatakse Euroopa meistrivõistlusi, millel eestlased on läbi aegade hästi esinenud, alates 1933. aastast.

Võistluse kodulehekülg: http://www.esticesailing.ee/?page_id=3196

Lõpptulemused: http://www.esticesailing.ee/wp-content/uploads/2019/03/MXV_EC_Results_Final.pdf

Monotüüp XV EM-i toetajad on Eesti Kultuurkapital, Kultuuriministeerium, Terra Serena, Eesti Jääpurjetamise Liit, KSA Silmakeskus, PRFoods, Tanker, Saaremaa Merispordi Selts ja Saaremaa vald.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles